Sari Pihamaa

YTM, psykologi, psykoterapeutti
Ratkaisukeskeinen psykoterapiakoulutus YET (Kela, Valvira)
Yhteystiedot: p. 045 8868 950, tavoitettavissa varmimmin ma klo 16-17
sähköposti: sari.pihamaa (a) kolumbus.fi

Olen koulutukseltani psykologi ja psykoterapeutti ja pidän Psykoterapiatalossa vastaanottoa sivutoimisesti. Minulla on runsaasti työkokemusta psykologina nuorten ja perheiden kanssa työskentelystä. Tarjoan sekä lyhyempiä psykoterapioita että pidempiä Kelan tukemia kuntoutuspsykoterapioita erityisesti yli 16-vuotiaille nuorille ja nuorille aikuisille, mutta myös aikuisille. Ennen psykoterapian aloitusta sovin mielelläni arviointi- ja tutustumiskäynnin. Terapian tavoitteet ja kesto sovitaan yhdessä asiakkaan kanssa. Nuorten psykoterapiaprosesseihin voidaan sisällyttää myös vanhempien ohjauskäyntejä. Vastaanotolleni voi hakeutua esim. ahdistuneisuus- tai masennusoireiden, opiskelu- tai työpaineisiin liittyvien stressioireiden, jännitysoireiden tai elämäntilanteisiin liittyvien kriisien vuoksi.

Jokainen asiakas on minulle arvokas, ja jokaisen asiakkaani kanssa pyrin luomaan luottamuksellisen ja turvallisen yhteistyösuhteen. Terapiatyöskentelyäni ohjaa ratkaisukeskeinen viitekehys. Terapiassa ongelmallisiksi koettuja asioita jäsennetään yhdessä asiakkaan kanssa ja pyritään löytämään vaihtoehtoisia näkökulmia sekä selviytymiskeinoja. Asiakkaan olemassa olevia voimavaroja pyritään tuomaan esille ja vahvistetaan tunnetta selviytymisestä. Elämäntarinamme on kokonaisuus, jossa valot ja varjot vuorottelevat ja se, mihin katseemme kohdistamme, antaa sävyn koko tarinalle.